Na budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla prace idą pełną parą. Kontynuowane są roboty ziemne polegające m.in. na wykonywaniu nasypów układanie podbudowy pomocniczej, układana jest podbudowa zasadnicza z kruszywa i z mieszanki mineralano-asfaltowej.
Do końca listopada wykonawca zużył 13 tysięcy ton podbudowy bitumicznej, co stanowi ok. 20 procent całości materiału.
Cały czas trwają prace związane z przebudową sieci gazowej, telekomunikacyjnej, wodociągowej i sanitarnej - wylicza Agata Andruszewska z opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W zakresie robót mostowych wykonano:
Most nad rzeką Kłodnicą
- wykonywanie pali pod podporę P1,
- wbijanie ścianek szczelnych pod podporę P2
- prace zbrojeniowe pod ławę fundamentową P3.
Na kolejnych dziesięciu obiektach na różnych etapach zaawansowania prowadzone są m.in. prace przy palowaniu, prace zbrojarskie ław fundamentowych i betonowanie ław fundamentowych.
Zaawansowanie prac przy budowie obwodnicy Kędzierzyna-Koźla wynosi 23,6 proc. - dodaje Agata Andruszewska.
Zgodnie z umową planowany termin zakończenia prac to czwarty kwartał 2022 roku.
Budowana właśnie droga będzie przedłużeniem istniejącej już dwujezdniowej obwodnicy w kierunku autostrady A4.
Od ronda, jakie powstanie w ciągu krajowej 40 na wysokości os. Piastów, trasa pobiegnie nowym śladem, omijając Sławięcice oraz Ujazd i włączając się z powrotem do krajówki tuż za granicą woj. opolskiego i śląskiego na terenie gminy Rudziniec.
Do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 426 w okolicy Sławięcic będzie to jednojezdniowa droga z dodatkowym naprzemiennym pasem do wyprzedzania (2+1), a od tego skrzyżowania o przekroju tradycyjnym w układzie z dwoma pasami ruchu w przeciwnych kierunkach.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?