Choreograficzne wydarzenie oznacza kolejne otwarcie "Kochanowskiego" na nowe metody tworzenia. - Liczymy, że projekt wprowadzi ferment twórczy do naszego zespołu, pomoże w promocji niezależnej sceny tańca, przypomni o organicznym związku języków tańca współczesnego i teatru, a opolskim widzom dostarczy nowych doświadczeń artystycznych - mówi Norbert Rakowski, dyrektor teatru.
W trakcie dwóch odsłon OST (we wrześniu i w grudniu) zaprezentowane zostaną prace zarówno młodych, jak i uznanych choreografów i performerów. W programie znajdą się także rozmowy z twórcami oraz warsztaty taneczno-ruchowe prowadzone przez gości.
Między 14 a 18 września na scenach opolskiego teatru będzie można zobaczyć:
- „Humani corporis fabrica” – słuchowisko choreograficzne Jacka Przybyłowicza, do którego głosu użyczył Andrzej Chyra, sięgające dorozważań nad maszynerią i przemijalnością ciała.
- „Sticky Fingers Club” – spektakl o ponoszeniu porażki, pełen odniesień popkulturowych, takich jak np. utwory zespołu Queen, wykorzystujący różne techniki tańca np. taniec towarzyski, vouging i dancehall.
- „Amando” – jeden z najnowszych projektów Pawła Sakowicza, w którym autor wykorzystuje pantomimę i taniec postmodern do stworzenia choreografii codzienności.
- „Gemini tryptyk” – spektakl bytomskiego Teatru Rozbark w choreografii Anny Piotrowskiej (za który otrzymała Złotą Maskę), z kompozycjami Henryka Mikołaja Góreckiego
- „Kuliści” – spektakl Weroniki Pelczyńskiej i Patrycji Kowańskiej, który powstał w ramach konkursu „Modelatornia”. Zaprasza on widzów do aktywnego wytwarzania sensów i włączenia się w choreografię wyobraźni.
Dla osób, które chcą dowiedzieć się więcej o prezentowanych przedstawieniach, przygotowano wprowadzenia do spektakli, w tym wykład Joanny Szymajdy, autorki książek „Estetyka współczesnego tańca europejskiego po 1990” oraz „Polskie artystki awangardy tanecznej”. Odbędą się także rozmowy z twórcami, prowadzone przez Karolinę Wycisk – badaczkę tańca i niezależną producentkę kreatywną.
Ważnym punktem Opolskiej Sceny Tańca są też warsztaty taneczne, z których będą mogli skorzystać opolanie. To między innymi zajęcia Gaga – oparte na języku ruchowym stworzonym przez izraelskiego choreografa Ohada Naharina, prowadzone przez Natalię Iwaniec, certyfikowaną nauczycielkę tej metody.
Na warsztaty improwizacji ruchowej zaprasza Weronika Pelczyńska, choreografka, performerka i tancerka, a na lekcje Jazz Dance – Grzegorz Pańtak, pedagog i zastępca dyrektora Kieleckiego Teatru Tańca.
W foyer teatru zaplanowano imprezę taneczną prowadzoną przez duet didżejski TRAP DOOR.
Już można kupować karnety i bilety.
Ewa Swoboda ze swoją Barbie!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?